• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 4 مرداد 1400
کد مطلب : 136602
+
-

کیوسک/ روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]/ ترس از گلوله در واشنگتن


واشنگتن پست در گزارشی به وضعیت تیراندازی‌های بی‌شمار در واشنگتن دی‌سی پرداخته است. در یکی از محله‌های این شهر طی 3سال اخیر حدود 2هزارو800گلوله شلیک شده است. این وضعیت، امنیت مردم کوچه و خیابان را گرفته و باعث شده عابران هر لحظه انتظار یک تیراندازی تازه داشته باشند. واشنگتن پست نوشته که این وضعیت در این محله از نسلی به نسلی دیگر ادامه داشته است.

روزنامه 8صبح [افغانستان]
بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها در افغانستان


روزنامه 8صبح نوشته که کلاس‌های حضوری دانشجویان در برخی استان‌های افغانستان از 2هفته دیگر آغاز می‌شود. این تصمیم براساس نظر وزارت بهداشت این کشور اتخاذ شده و در استان‌هایی اجرا می‌شود که شیوع ویروس کرونا کمتر از 35درصد است. دانشگاه‌ها و تمامی مراکز آموزشی افغانستان با هدف جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شده‌اند.

روزنامه العربی الجدید [قطر]
انتخابات عراق؛تحریمی‌ها بیشتر می‌شوند


به فاصله کوتاهی پس از تحریم انتخابات از سوی جریان صدر، حزب کمونیست عراق نیز اعلام کرده درصورت عدم‌اصلاح قانون انتخابات لیستی برای شرکت در رقابت‌ها ارائه نخواهد داد. جریانات منتقد ادعا می‌کنند انتخابات پارلمانی عراق در شرایط فعلی هیچ تأثیری در تغییر وضعیت کشور و مشخصا مبارزه با فساد اقتصادی ندارد. افزایش جریانات تحریم‌کننده ممکن است مشروعیت انتخابات را به‌طور کامل زیر سؤال ببرد.

روزنامه الاخبار [لبنان]
یا عدالت کامل یا هیچ


جزئیات و حواشی پرونده انفجار بندر بیروت، بازتاب گسترده‌‎ای در محافل سیاسی و رسانه‌ای لبنان به‌دنبال داشته است. قاضی این پرونده با وجود صدور حکم جلب برای بسیاری از مقامات عالی‌رتبه کشور نظیر نخست وزیر و برخی وزرای سابق کابینه، از پیگیری نقش سایر متهمین پرونده، نظیر فرماندهان میانی ارتش چشم‌پوشی کرده است. این رویکرد انتقادات گسترده‌ای را به همراه داشته است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید